středa 12. prosince 2012

Vánoční dárečky

Krásný večer!

Nevím, jak vy, ale já nemám v poslední době na kosmetiku ani pomyšlení, doufám, ale že se to šílenství už chýlí ke konci a bude zase čas na normální věci :-). Včera jsem konečně pořídila většinu dárků, z čehož mám velkou radost a tak bych se s vámi jednak chtěla podělit o to, co letos nadělím svým blízkým a jednak vás třeba trochu inspirovat, pokud ještě nemáte všechny dárky shromážděné.

Základem každých vánočních dárků jsou pro mě zážitky a nemyslím tím žádné jízdy tankem pořízené přes zážitkovou agenturu, protože tyto agentury ze zásady nechci podporovat, neboť se na všem obohacují podle mě nadměrně a zas takovou přidanou hodnotu těm zážitkům nedávají. Já se raději obracím přímo na poskytovatele různých služeb, vyjde to rozhodně levněji. Co tedy vybírám? Pro přítele soukromou saunu, kryokomoru, nebo romantický pobyt na horách. Hodně vděčné jsou lístky na kulturní zážitky, takže divadla, nebo koncerty. Podle mě se tímto nedá nic zkazit, výběr je široký, dá se vybrat pro každého a ještě se mi nestalo, že bych na takový dárek měla špatnou odezvu, naopak poté co obdarovaní představení navštíví jsou nadšení, protože by si třeba sami od sebe lístky nekoupili. Já letos vybrala představení v Národním divadle a v divadle  Na Jezerce, no a největší radost mám z lístků na Pražské jaro, které se mi podařilo ukořistit letos poprvé. Super jsou i poukázky do restaurace, cenové kategorie i styly opět nepřeberné. Fajn jsou taky degustace vína, čokolády nebo kávy. Pro dámskou polovinu rodiny vybírám i masáže, nejlépe nějaké speciální, jako je čokoládová, aromatická, thajská, nebo třeba těhotenská. Když jsme u těhotných, tak úspěch slaví poukázka na focení buď pro těhotné, nebo pro maminky s dětmi. Rodinka bude mít zážitek a vzpomínky zachycené na celý život.

Další věci, které mají úspěch jsou personalizované dárky. Výborné jsou internetové stránky http://sklodar.cz, kde si můžete vybrat sklenici na pivo, víno, či whisky a nechat na ní vyrýt jméno, nebo obrázek vystihující obdarovaného. Nevypadá to nijak kýčovitě, je to milé. Personalizované dárky můžete koupit i na eshopu u Plum, určitě dobrý nápad.

Pro maminku, babičku, sestru nebo dámské osazenstvo přítelovy rodiny, kupuji pravidelně samozřejmě také něco z kosmetiky. Letos to na celé čáře vyhrál Ryor, objednala jsem noční a denní kaviárový krém, hydratační masku na obličej, levandulový dárkový balíček. Je to česká kosmetika, přírodní, levná, kvalitní, ráda ji podpořím a formou dárku doporučím svým blízkým.

Kupovat oblečení není úplně lehké, ale ani nemožné. Pro mamku to jistí nějaký pěkný svetřík, sestře top v univerzálním střihu a barvě a pro přítele košile. Nic světoborného, ale určitě to užijí a třeba by si nikdy nic podobného nekoupili a nakonec budou rádi, že to doma mají. 

Pokud máte doma fanoušky aut, nebo letadel, není nic lepšího, než jim koupit nějaký model, buď už sestavený, nebo naopak modýlek ke slepení. Jestli si na to netroufáte, předplaťte pánům tematicky zaměřený časopis, pro letecké nadšence doporučuji "Letectví a kosmonautika", nadšení bylo :-). 

Někdo se zdráhá dávat pod stromeček potraviny, podle mě ale kvalitním vínem, kávou, nebo čokoládou jako doplňkem k jinému dárku nemůžete nic zkazit. Kdybych např. já našla pod stromečkem pěkné skleničky na víno a láhev rulandského šedého, jsem spokojená :-).

No a takhle bych mohla pokračovat do rána. Při výběru dárku považuji za nejdůležitější přípravu, tzn. nechodit do obchodu s tím, že koupíte, co se vám tam zalíbí. S tímto přístupem přijdete domů s prázdnou. Já si vždy před započením nákupů sednu s velkým papírem, rozepíšu si jednotlivé členy rodiny a přátele, kterým budu kupovat dárky a pak k nim připisuji nápady. Nemusím koupit všechno, ale raději mám více tipů, kdyby něco nevyšlo. Potom si sednu k počítači a prolustruji terén. Nesnáším obchody plné lidí, takže většinu věcí objednávám přes internet. Pro to, co se nedá objednat, zajdu do obchodu, ale opět cíleně. Dopředu si sepíšu, co chci v obchodech pořídit a jdu najednou pouze do dvou, max. tří obchodů, abych se nevyčerpala :-). Tento systém praktikuji už několik let a je to hodně efektivní, přítel mi ten systém závidí :-D. 

Snad jsem Vám alespoň trochu pomohla, i když článek není zaměřen výhradně na kosmetiku. Budu ráda, když mi dáte tipy i vy, jaké dárky kupujete. Jak jsem psala na začátku, mám koupenu většinu dárků, ale nějaké dodělávky ještě pořizovat budu, tak mě třeba inspirujete.

Přeji, ať nakoupíte dárky v klidu a pohodě a můžete si užívat vánoční atmosféru plnými doušky.



 


Žádné komentáře:

Okomentovat