neděle 27. ledna 2013

Levné báze pod oční stíny - souboj

Krásný den všem,

už celkem dlouho se chystám na sepsání tohoto článku, ale předcházelo mu nějaké testování a srovnávání, tak jsem s jeho publikací chvíli otálela. Vzhledem k tomu, že jsem si v průběhu posledních několika měsíců pořídila několik paletek očních stínů a chci je využít, maluji se očními stíny teď téměř každý den, kombinuji různé barvy, různé paletky. Vždy pod stíny ale nanesu bázi. Líčení mi musí vydržet v průměru 12 hodin denně, někdy víc, a tak chci, abych večer nenašla stíny slité do nevzhledných čar, nebo je třeba nenašla vůbec, což se mnohdy také stává. Zvykla jsem si tedy prodloužit "životnost" stínů právě bází. Začala jsem s bází od Elfu, pokračovala s bází od Essence a nakonec jsem si pořídila bázi od Artdeca, kterou ovšem není vůbec jednoduché sehnat, stále je v Douglasu vyprodaná. No a vzhledem k počtu bází, které se mi doma nakupily se hned nabídlo porovnat, která z nich je vlastně nejlepší a jestli všechny udělají stejnou službu. Nejprve Vám tedy řeknu něco o každé z bází, které jsem porovnávala a potom popíšu, jak si vedly proti sobě, když jsem na každé víčko nanesla jinou bázi. Řeknu Vám, že to ale byl docela risk, protože každá z bází mohla stíny podpořit po jinou dobu a vystavila jsem se tedy možnosti, že budu mít v průběhu dne každé oko jinak barevné. Ale šla jsem do toho :-). Nezařadila jsem do testování Artdeco, jde o trochu dražší produkt, než jsou ty ostatní a nemám ji tak dlouho, takže na ni napíšu recenzi samostatnou.

1) ELF - Essentials Báze pod oční stíny
Podle oficiálního popisu jde o "krémový podklad pod oční stíny má neutrální barvu, rychle schne a nevysušuje jemnou pokožku. Aplikujte před každým nanesením krémových či práškových stínů. Drobné vrásky se vyhladí, barva k víčkům krásné přilne, nerozmaže se a vydrží skutečně celý den." na stránkách kosmetiky Elf je v nabídce ve čtyřech odstínech, já mám Nude v tělové barvě. Stojí 39 Kč za 5 g. Tato báze byla moje první, když jsem ji začala používat, tak jsem byla nadšená, protože stíny rozhodně vydržely na očích déle, než když jsem bázi nepoužívala, ale rozhodně nejsou večer v takovém stavu, jako když jsem si je ráno nanesla. Báze se prodává v lahvičce připomínající lesky na rty, nebo některé korektory s pěnovým aplikátorem, kterým se báze skvěle na víčko nanáší, stačí trochu víčko "poťupat", prstem rozmazat a můžete stíny rovnou nanášet. Aplikace mi vyhovuje. Pokud zohledním cenu a výkon, pak je tato báze výbornou nabídkou, protože pokud potřebuji, aby stíny vydržely pár hodin, splní svůj účel, celodenní maraton ale nevydrží.

2) ELF- Minerální báze pod oční stíny
"Tato jemná a zcela průhledná báze pod oční stíny obsahuje vitaminy A, C a E, pomáhá předcházet stárnutí a hydratuje pokožku. Jednoduše se nanáší a okamžitě se stává transparentní. Prodlužuje výdrž očních stínů a jejich otěruodolnost, působí proti slévání a usazování v záhybech očních víček. Minerální báze je navržena pro použití s vašimi oblíbenými minerálními stíny, poskytuje maximální výdrž, barvy vydrží krásné a zářivé po mnoho hodin. 100% minerální základ bez parabenů, konzervačních látek a chemických barviv. Tato báze stojí 95,- Kč za 4,5 g, mám ji opět v tělové barvě Sheer, jinak ji nabízí ještě v jednom odstínu. Aplikace je shodná s bází ze základní řady.

3) ESSENCE - podklad na oči Colours arts
Tato podkladová báze je primárně určena pro aplikaci pigmentů, nicméně lze ji použít i pod oční stíny. Seženete ji v drogeriích za cca 59 Kč ze 7,3 ml. Tato tubička je na šroubovací uzávěr, pod ním je zkosený aplikátor, ze kterého si bázi přímo aplikujete, tzn. není tam žádná "tyčinka", kterou byste si bázi nanesli přímo na oko, takže si vymáčknete bázi na prst a jím rozetřete. Báze je bílá, na oku se rozetře do ztracena a lepí, což je pochopitelné, když má držet na oku pigmenty. Zpočátku jsem si na to lepení nemohla zvyknout, nemůžete stíny štětcem roztírat, ale spíš je do víčka zatlačovat, když báze trochu zaschne, dá se pak se stínem pracovat lépe, není problém jej na oku rozetřít. S touto bází stíny drží téměř v neporušeném stavu celý den.


4) SOUBOJ
Možná už se shora uvedených popisů tušíte, jaké budou závěry, ale pro jistotu si to shrneme. Naprostý favorit mezi těmito třemi bázemi je Essence, koupila jsem si už druhé balení a rozhodně budu ráda, když Essence nechá v bázi ve stále nabídce, protože bych ji vždy chtěla mít po ruce. Zvykla jsem si na lepivý efekt a nemám s ní jediný problém, protože to, co po bázi chci, tedy, aby prodloužila výdrž stínů, splňuje na jedničku. Co se týče bází od Elfu, tak u nich poměrně záleží, jaké stíny používáte. Při testování jsem je používala s paletkou Undressed od MUA a stalo se mi, že jsem s bází z minerální řady večer stíny na oku už skoro nenašla, s bází ze základní řady to tak zlé nebylo, takže pokud bych měla seřadit podle výsledků tohoto testu, ceny, výkonu apod. tak hodnocení je následující:

1.  ESSENCE - podklad na oči Colours arts
2.  ELF - Essentials Báze pod oční stíny
3.  ELF- Minerální báze pod oční stíny

Pro začátek z bázemi je Elf fajn, ale už bych si je nekoupila, za to bázi od Essence by měl podle mě mít doma každý. Jakou bázi pod oční stíny používáte vy?


8 komentářů:

  1. Jj, souhlas Essence báze je báječná, za tu cenu rozhodně! Taky jsem o ní psala pochvalně na blogu

    OdpovědětVymazat
  2. Všechny tyhle tři mám a musím s porovnáním docela souhlasit. :)

    OdpovědětVymazat
  3. ja mam essence est etaku starsiu bazu o tejto som ani nepocula ale dobre vediet!
    Inak ak mas rada BB kremy, tu je recenzia na jeden od Biodermy:
    http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/01/bioderma-sensibio-bb-krem.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tato báze od Essence opravdu stojí za to, doporučuji! BB krémy jsem si oblíbila, na recenzi se podívám.

      Vymazat
  4. Já jsem doteď báze nepoužívala. Buď jsem chodila bez stínů, nebo jsem je měla opravdu jenom na chvíli, kdy mi vydržely i bez báze. Vzhledem k tomu, že jsem od kamarádek dostala pár krásných, tak mi ta nevýdrž začíná lézt na nervy a po nějaké bázi se v drogerce musím podívat. Děkuji za tip, doufám že tu essence budou mít i u nás :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. souhlasím, když máš stíny na chvilku, tak to jde i bez báze, ale na celý den mi prostě žádné stíny bez ní nevydrží v tak dobrém stavu. Snad Essence seženeš, stojí za to.

      Vymazat