pátek 4. ledna 2013

Vnitřní očista

Krásný den přeji!

Dnes jsem tu s prvním z článků věnovaných mojí novoroční očistě těla a duše. Pro dnešek bych začala s očistou vnitřní, příště se zaměřím pro změnu na vnějšek.  Po vánočních svátcích, po oslavách konce roku a navíc po nemoci, kterou jsem koncem roku absolvovala se vždycky cítím trochu bez života, trochu těžká, trochu unavená....prostě nic moc. Proto si již několikátý rok ordinuji odlehčení životního stylu a znovu nabytí potřebnou energií. Vzhledem k tomu, že je ale v lednu venku sychravo, zima a nevlídno, tělo není na očistu úplně naladěné. Určitě při svých snahách zpozorujete, že když obdobné úkony absolvujete na jaře nebo v létě, nečiní vašemu tělu žádný problém, v zimě je ale rozjezd o dost pozvolnější.

1) JÍDLO
První na co se v těchto dnech zaměřuji je skladba jídelníčku a zejména u jídelníčku je velmi patrný ten rozdíl mezi jarem a zimou. Když si v zimě dám k večeři zeleninový salát, tak mi to z nějakého důvodu nestačí, tělo se chce na zimu obalit tukem a ne držet štíhlou linii s miskou zeleniny, v létě naopak k večeři dobrý zeleninový salátek stačí bohatě. Protože ale odlehčení od masa a cukroví nikomu neuškodí a vitamíny do sebe člověk nacpat musí, tak si nyní připravuji saláty s kousky tuňáka, uzeného lososa nebo krevet, abych se více zasytila. Pokud chcete maso úplně vynechat, můžete nahradit sýrem, nebo vajíčkem.  
Můj tip na výborný salát je jednoduchý: římský salát, rajčata, a papriku nakrájíme na kostičky, přidáme kukuřici z plechovky, tuňáka ve vlastní šťávě i s trochou té šťávy a nakonec mandarinky v plechovce. Díky tuňákovi není třeba už ani dosolovat, možná trochu pepře, kdo má rád a je hotovo. Rozhodně se nelekejte kombinace zeleniny a ovoce, já většinu salátů připravuji tak, že do něj šoupnu jeden druh ovoce, salát mi přijde zajímavější, osvěžující, ovoce ho pěkně oživí.  K salátu si vezmu suchar a večeře je hotová asi za deset minut. 
Suchar volím proto, že se snažím nejíst moc pečiva a zvykla jsem si nahrazovat ho právě dietními suchary, vydrží vám ve spíži déle než pečivo, jsou chutné a zdravější. Kromě masa se snažím minimalizovat také příjem sladkostí, cukroví jsem se docela přejedla, takže tohle je celkem snadné a když je chuť, vezmu si kousek čokolády, nebo banán, a je to.

2) PITÍ
zdroj: ryor.cz
Důležitá je samozřejmě i skladba nápojů. Já se stále dopuji čajem z čerstvého zázvoru, citronu a medu, tam je plno energie a vitamínů a zařadila jsem také čajovou kúru od Ryoru, kterou jsem absolvovala již před půl rokem. Objednala jsem si v e-shopu čaj Lymfodren, jehož účinky se mají projevit nejen na zdraví, kvalitě pleti a vnitřním stavu organismu, ale také na zlepšení funkce lymfatického systému. Působení čaje Lymfodren je zaměřeno na dokonalé pročištění lymfatického systému, hlavně zlepšení funkce sleziny, která je řídícím orgánem tělesného imunitního systému. Kromě bylin určených na čištění a detoxikaci organizmu je v čaji i květ ibišku a citronella, které působí i jako chuťové korigens a dodávají čaji vynikající lahodnou chuť. Více informací o tomto čaji najdete na stránkách Ryoru. Organizmus se opravdu pěkně pročistí, poznáte to častějšími návštěvami toalet :-). Čaj je chutný a už pro ten očišťující pocit ho ráda piju. Objednala jsem si také čaj Modelin, který napomáhá vrátit pokožce pevnost a pružnost a harmonizuje organizmus, tak jsem zvědavá, jak bude působit. Kdo ještě podobnou kúru nezkoušel, neváhejte, bude vám dobře. Dál už je to klasika, na nějakou dobu si dávám pauzu od alkoholu, piju většinou vodu, což mi připomíná, že jsem konečně dostala od Ježíška svojí láhev Bobble s fialovým filtrem, hurá :-).


3) MYSL

K vnitřní očistě patří jednoznačně také vyčištění hlavy. Je potřeba se dobře naladit, nemyslet na to, že Vánoce jsou za námi a nejbližší volno nás čeká na Velikonoce, takže já jsem si naplánovala několik příjemných kulturních akcí, procházku o víkendu a společné aktivity s přítelem a rodinou. Tak budu tělesně i duševně v pohodě a můžu lépe vzdorovat tomu ošklivu venku. Prozradím, že jednou z akcí je návštěva Národního divadla, jdeme na Labutí jezero, tak moc se těším, věřím, že to bude silný zážitek. Jestli máte rádi divadlo, kupte si lístky, jestli rádi čtete, zajděte do knihovny...zní to jako klišé, ale udělejte si všední dny příjemnější. No a takové nákupy kosmetiky nebo oblečení také rozhodně nemohou nic pokazit :-).

Rozhodně jsem svým článkem neobjevila Ameriku, nedělám žádné světobornosti, ale mě podobné články inspirují a motivují, tak třeba se i vám bude líbit. Budu moc ráda, když mi dáte i vy svoje tipy na vnitřní očistu, která po Vánocích, nebo i jindy v průběhu roku absolvujete.

Hezký odpočinkový víkend!




Žádné komentáře:

Okomentovat