čtvrtek 30. srpna 2012

Filmové tipy

Zdravím vás!

Blíží se víkend a já mám pro vás další tipy na ukrácení dlouhých chvil, tentokrát tipy na filmy, které stojí za shlédnutí a které jsem v nedávné době viděla. Nejde o žádné žhavé novinky, možná jste je všichni již viděli, ale pokud je pro vás některý z nich neznámý, určitě vám ho doporučuji.

zdroj: csfd.cz
Pokud se chcete pobavit a zároveň vás baví filmy ze života a ne jen komedie bez hlubšího obsahu zajděte do kina na francouzský film Nedotknutelní (Intouchables) z roku 2011. Když stručně shrnu o co jde, pak velmi bohatý ochrnutý Philippe hledá pro osobního ošetřovatele a společníka, o místo se uchází velká řada kvalifikovaných odborníků s diplomy z nejrůznějších univerzit a s bohatou praxí on si však vybere černošského mladíka z chudinské čtvrti, který má velmi nevybíravé způsoby, ale je s ním zábava a rozdíly mezi zdravým a postiženým mužem se v jeho přítomnosti stírají. Úsměv mi na tváři vydržel ještě dlouho po filmu, zároveň však člověk cítí, že si z kina odnáší i něco víc. Navíc ve všech filmech přítomnou angličtinu, nahrazuje nádherná francouština, což můj dojem z filmu ještě vylepšilo.

zdroj: csfd.cz




 
Jako druhý film jsem si vybrala Requiem for a Dream z roku 2000. Americký film o závislostech, rozvrácených rodinách, špatných mezilidských vztazích, osamění. Z tohoto filmu určitě nebudete mít dobrý pocit, spíše stísnění, šok, úzkost. Já mám ale takové filmy ráda a mám pocit, že chvíle strávené nad ním nejsou ztracené. Je to poměrně starý film, takže asi hodně z vás již v minulosti vidělo, kdo ho prošvihl jako já, nechť si doplní vzdělání.



zdroj: csfd.cz
Poslední z filmů, které vám doporučím je už opravdu historický, byl natočen roku 1957 a jmenuje se 12 rozhněvaných mužů (12 Angry Men). Děj je jednoduchý: 12 porotců z lidu rozhoduje o tom, zda obžalovaný mladík zavraždil svého otce, nebo ne. Ve filmu jsou krásně vykreslené různé charakterové vlastnosti, tvorba individuálních i skupinových rozhodnutí. Velmi zajímavě natočený černobílý film, ač se vám zdá, že je v podstatě o ničem, baví vás celou dobu až do závěrečných titulků, není dlouhý, trvá asi 90 minut a určitě stojí za shlédnutí. Kromě Henryho Fondy hraje ve filmu také George Voskovec, už i proto mě film zajímal. Nyní když jsem jej viděla se cítím jako ostuda, že jsem jej neviděla již dávno.


Ať už zvolíte kterýkoliv z filmů, přeji vám příjemnou zábavu.

Žádné komentáře:

Okomentovat