pátek 23. listopadu 2012

Jak pečuji o..............NEHTY?

Krásný den!

Pro dnešní článek jsem si připravila další díl ze série "Jak pečuji o...............?" a tentokrát bych se chtěla věnovat nehtům. Já jsem velký fanoušek lakování, o čemž svědčí i pravidelné nedělní články, které se snaží věnovat výhradně lakům, když zkouším laky od různých značek a zkoumám, jak jsou na tom s barvami, výdrží, schnutím apod. Pouhé lakování ale nehtům samozřejmě nestačí a naopak je může ničit, takže je třeba o ně pořádně pečovat.

1) Koupel
Pravidelnou manikúru začínám tím, že si ruce ponořím do teplé vody, ale ne úplně horké, aby se zbytečně nevysušovaly. Do vody kápnu nějaký olejíček, nebo rozpustím koupelovou sůl a nechám chvíli "odmočit". Předtím jsem si nehty samozřejmě již odlakovala.

2) Nehtová kůžička
Poté co mi ruce ve vodě pěkně změkknou, tak beru do ruky pomerančová dřívka a "řezáček na nehtovou kůžičku". Obojí jsem pořídila v DM. Dřívka jsou na jedné straně do špičky, na druhé jsou zkoseně seříznutá, seříznutým koncem nadzvednu nehtovou kůžičku od nehtu a řezáčkem (nebo já nevím, jak se to jmenuje) ji opatrně odříznu. Než jsem se s tímto nástrojem naučila (a někdy i teď), tak jsem si kůžičku uřízla tak nešikovně, že jsem krvácela ještě půl hodiny, ale když člověk dostane do ruky ten správný grif a odhad, jak hluboko a daleko zajet, kůžičky se elegantě zbavíte a nehty vypadají pěkně upraveně. 

3) Zkracování a tvarování nehtů
Nenosím moc dlouhé nehty, nepřijde mi to praktické, takže pokud se mi zdá, že nehty narostly už moc, zkrátím je kleštičkami. Následně pak dotvaruji papírovým pilníkem dorovna, kulaté nehty mi přijdou trochu retro.

4) Olejíček
Poté, co mám nehty ostříhané a kůžička je pryč, promažu nehty nějakým olejíčkem nebo krémem na ruce. Použíám teď olejíček od Essence, který mi hodně voní a nehty pěkně promastí. Stannah psala na svém blogu, že bude olejíček od PURE FIJI z minulého LADYBOXU využívat na nehty, protože pro něj zatím jiné využití nenašla a já jsem se jí nechala inspirovat, takže teď používám i tento výrobek na nehty.

5) Lakování
Až se olejíček pěkně vsákne a nehty tak nejsou mastné, nastupuje na řadu lakování. Nejprve nanáším podkladový lak, např. ULTRA STRONG od Essence, který jsem už recenzovala zde. No a na něj nějaký ten barevný láček. Hodně si ujíždím na růžové a fialové, těchto laků mám asi nejvíc v různých odstínech. hodně mi vyhovuji laky od Rimmelu, vydrží opravdu docela dlouho.

6) Odlakování
Laky si většinou měním dvakrát týdně, proceduru popsanou výše většinou absolvuji v neděli a ve středu, nebo ve čtvrtek lak sundavám a nalakuji jiný. Uprostřed týdne většinou není třeba opakovat všechny uvedené kroky, takže upravím kůžičku, lehce zapiluji a pak už lakuji.

7) Krémy
Kromě shora uvedené péče směřované výhradně na nehty ji samozřejmě několikrát denně věnuji namazání různými krémy na ruce. O kterých jsem se také už rozvyprávěla jinde.

Upravené nehty jsou podle mě nezbytností stejně jako čisté oblečení, moc se mi líbí, když si s nehty někdo vyhraje a vytvoří až umělecká díla. Já bohužel nejsem úplně umělecky zdatná, takže se většinou držím jedné barvy. Pokud se chcete podívat na krásné tipy na lakování, určitě sledujte blog Sonidla.

A jak pečujete o nehty Vy? Máte nějaký tip, co bych měla do své péče zařadit?

1 komentář:

  1. hezké nějak podobně se o nehty starám i já jen ještě před každým spaním večer kůžičku a nehtíky i když jsou nalakované přeláknu olejíčkem na nehty poté promasíruji na chvíli nechám vstřebat poté výživný krém na ruce a jde se spát :)

    reginanailpolishes.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat