pondělí 12. listopadu 2012

Něco pro zahřátí

Krásný začátek nového týdne všem přeji!

Doufám, že jste si užili víkend minimálně tak skvěle jako já, ochutnali jste svatomartinskou husu a zapili ji svatomartinským vínem a načerpali jste síly na nový týden. Mě byla celý víkend hrozná zima, docela dost jsem prochladla a tak jsem se stále zahřívala, což mě inspirovalo k tomu, abych Vám napsala něco o tom, čím se na podzim a v zimě zevnitř zahřívám. Bohužel mě s tímto článkem předběhla Meduňka, která psala o svých oblíbených čajích minulý týden, ale snad nebude vadit druhý článek na podobné téma. 

zdroj: pickwick.cz
Já jsem velký milovník čajů a piji je v podstatě celý rok několikrát denně, ale samozřejmě s tím, jak teploty klesají tak počet čajíků stoupá. Ráno začínám ovocným čajem, mám totiž ráda po ránu něco sladkého, většinou snídám müsli a na zelený čaj chuť moc nemám, takže proto ovocný. Najraději a nejčastěji kupuji čaje od Pickwick, a to hlavně v příchutích červeného ovoce, takže jahody, maliny, brusinky, naopak nesnáším třeba čaje s příchutí skořice. Výborné jsou také čaje od Lipton, na kterých se mi líbí zejména pytlíček ve tvaru pyramidy :-). 

zdroj: pickwick.cz
Když dorazím do kanceláře, tak nastupuje většinou zelený čaj. Přiznám se, že nemám ráda úplně čisté zelené čaje, ale vybírám si spíše zelený s nějakou příchutí, např. s citronem, mangem apod. Docela dobrý výběr těchto čajů mají v Rossmanu a za docela příjemné ceny, takže až tam zamíříte, určitě se u čajů zastavte. Zelený čaj piji během dne jeden, maximálně dva, protože na mě stále působí povzbudivě a jakmile si jich dám víc, nebo ho vypiji po čtvrté hodině odpolední, tak mám pak problémy s usínáním. Po masáži mi masérka vždy připraví čaj Herbs & Lemon, který mě natolik zachutnal, že jsem si ho musela pořídit i domů a mám ho díky masáži spojený s relaxací. 

zdroj: nazeleno.cz
Když venku přituhne dopuji se také čajem s čerstvého zázvoru. Zázvorový kořen, který teď koupíte v každém supermarketu, nakrájím na drobné kousky, nebo nastrouhám, zaliji litrem horké vody, přidám lžíci medu a šťávu z půlky vymačkaného citronu. je to úžasná věc a navíc bych opravdu řekla, že posiluje imunitu a při pomáhá bojovat v době, kdy už vás nějaké nachlazení skolí. Dalším mým pomocníkem pro posílení imunity je šípkový čaj, ideální by samozřejmě bylo nasbírat a usušit si pravé šípky, přiznám se, že bych toto v Praze raději neriskovala, takže si kupuji šípkový čaj v sáčcích, doplním opět medem a citronem a můžu si pochutnávat na vitamínové bombě, protože šípek je plný vitaminu C. 
zdroj: pickwick.cz


Čaj, který mi hodně chutná a dávám si jej především v restauracích a kavárnách, je čaj z čerstvé máty, i když se říká, že mátový čaj byste v zimě pít neměli, protože máta spíše chladí, než zahřívá. V každém případě, pokud před vás někdo postaví konvičku s lístky čerstvé máty, nedá se tomu odolat. Mátu používám také při zažívacích potížích, nebo když se hodně přejím, působí skvěle. 


Vůbec nepiji černý čaj, nechutná mi a také nepatří k těm nejzdravějším, ze stejného důvodu si nedopřávám ani kávu. Občas si ale zahřeším horkým kakaem, či horkou čokoládou. Čokoládu si připravuji tak, že vezmu tabulkovou čokoládu a tu rozpustím v hrnečku mléka. Ta chuť je bezkonkurenční a ty hnusy v prášku se tomu rozhodně nevyrovnají. 

No a když přijde vánoční čas, tak přichází čas i na svařené víno. Červené víno moc nepiji, ale jako svařák si ho dopřeju ráda. Naliji celou láhev vína do hrnce, hodím do něj celou skořici, koření, plátky citronu a pomeranče, osladím třtinovým cukrem a po jedné skleničce jsem úplně namol :-).

Úplně jsem dostala chuť na něco horkého....jak jste na tom vy, co rádi pijete pro zahřátí?

1 komentář: