pondělí 4. února 2013

Vnější očista

Krásný večer,

zdroj: cs.wikipedia.org
dnes jsem tady s pokračováním mini seriálu, který věnuji tomu, jak se po Novém roce dostat do kondice, očistit organismus apod. První díl Vnitřní očista, najdete zde. Dnes bych se chtěla zaměřit na očistu vnější.

1) TĚLO
Vnější očista je samozřejmě spojená především s očistou těla. Předpokládám, že hygienu dodržujeme všechny, ale dopřát si občas něco "nadstandardního" j rozhodně příjemné. Takže pokud máte vanu, tak si ji napusťte, naplňte ji pěnou, zapalte si svíčku a relaxujte. Jestli vanu nemáte, tak jako já, udělejte si peeling, použijte sprchový gel, který tělo krásně provoní. Prostě se hýčkejte. Alespoň jednou měsíčně si zajděte na masáž nebo do sauny. Bude to čas, který věnujete jenom sobě, odreagujete se, přijdete na jiné myšlenky. Sauna v zimě navíc utuží Vaše zdraví, stejně jako sport. I když se v zimě určitě cítíte unavenější než v létě a energie na rozdávání nemáte, nebudete věřit, jak vás nakopne, když se dokopete k nějakému pohybu. Na konci každého roku mám s pohybem problémy, to jsou samé večírky, nákupy dárků, vánoční přípravy a na sport už čas nezbývá, v lednu si tak návrat ke cvičení o to víc užívám. Navíc, když začnete se sportem už v lednu a vytrváte, nemůže se vám stát, že byste v létě upadaly do mdlob, když si budete mít na sebe vzít plavky :-). No a samozřejmě nezapomínejte na procházky, alespoň krátké, protože čerstvý vzduch vás nabije energií a únava bude pryč.

2) OČISTA OKOLÍ
Nevím, jak to působí na vás, ale já jakmile udělám generální úklid bytu, skříně, nebo kosmetiky, tak se cítím opravdu "očištěná". Kdy jindy se do úklidu pustit, než v zimě, kdy zase tolik času trávit venku nechceme. Někdo si teď možná ťuká na čelo, jak nás může potěšit úklid, mě ale ten pocit, že mám věci kolem sebe srovnané a zbavila jsem se věcí, které nepoužívám, ohromně těší. K úklidu skříně si pouštím nějakou pěknou hudbu, když jsem teď uklízela kosmetiku, tak jsem si pouštěla videa na youtoube a skvěle mi ten čas utekl.

3) ŽIVOTNÍ ZMĚNA
Životní změnou samozřejmě nemyslím, abyste daly výpověď v práci, opustily přítele nebo se přestěhovaly, i když pokud jste s některou touto oblastí nespokojené, možná byste měly zauvažovat i o tam radikální změně. Stejně jako úklid i sebemenší změna působí na mojí mysl a náladu pozitivně. Já jsem udělala klasickou věc, tedy jsem se nechala ostříhat, což mě vlilo novou krev do žil :-). Pokud nechcete měnit vlasy, změňte dekoraci v bytě, čaj, který denně pijete, vyzkoušejte prostě něco nového.

4) JARNÍ TERAPIE
No a poslední věcí, která mě napadá ve spojitosti s vnější očistou je taktika obklopit se barvami, květinami, vůněmi, prostě čímkoliv se dá zima zahnat do pozadí a přivolat alespoň na chvilku jaro. Už jsem v květinářství viděla narcisky, stojí pár korun a působí opravdu kouzelně :-).

Co Vy a zima, už Vám to leze na mozek a také byste rády přivítaly jaro? Co děláte v období, kdy cítíte, že je Vaše tělo i mysl zanešené a potřebují "vyčistit"?

Žádné komentáře:

Okomentovat