sobota 27. října 2012

Cvičební víkendy

Krásnou sobotu všem!

Mám po dlouhé době volnější den a moc si to užívám a tak mě napadlo napsat článek o tom, co mě hodně baví, nabíjí energií a myslím si, že rozhodně stojí za to do této kratochvíle investovat pár korunek. Jde o cvičební víkendy. Objevila jsem je cca před třemi lety a hrozně si oblíbila, takže s kamarádkami jezdíme několikrát do roka. A o co jde? Parta dívek, dam a paní se sebere, odjede v pátek do luxusního hotelu a vrátí se domů až v neděli. Myslím, že už to zní víc než dobře :-). V rámci tohoto pobytu absolvují několik hodin cvičení a wellness, pěkně se nají v hotelové restauraci a hlavně si odpočinou od starostí všedních dní. No, kdo by tohle nechtěl? 

Cvičební víkendy pořádají jednotlivé cvičitelky samostatně, nebo existují cestovní kanceláře, které se na pořádání těchto víkendů specializují. V České republice jsou nejznámější CK Lenka a CK Capro. Cestovní kanceláře nabízí širokou škálu cvičení, takže si každý vybere. Můžete vyrazit na víkend s jógou, na taneční víkend, víkend zaměřený na bojové umění, posilování, prostě na co si vzpomenete. Cvičení je většinou doplněno polopenzí, někdy je víkend obohacen o doprovodný program. Samozřejmě máte i prostor pro vlastní program, který můžete sestavit jakkoliv chcete. 

Za sebe musím říct, že jsem se bála zejména nálože cvičení. Obvyklý počet cvičebních hodin za celý víkend je pět, jsou ale i intenzivní víkendy, kde je hodin třeba 11. Pět hodin je akorát, unavíte se příjemně, máte možnost vyrazit přes den na výlet, nebo si polenošit u hotelového bazénu. Intenzivní víkendy se také dají odcvičit, ale asi to bude spíš pro ty, kteří jsou na cvičení zvyklí a nebude to pro jejich tělo tedy takový šok. Já cvičím poměrně dost a i tak se z intenzivního víkendu vzpamatovávám celý další týden :-). Ale samozřejmě, když budete cítit, že už nemůžete, tak prostě některé hodiny vynecháte a pošetříte síly na lekce, které vás budou víc bavit (mě se toto ale moc nedaří, protože nechci o nic přijít:-)

Dál jsem se celkem obávala jet někam s bandou ženských. Nejsem na to moc zvyklá a když mi to kamarádka poprvé popisovala, už jsem si představovala  ten "kurník" :-). Musím ale říct, že pokud nemáte zájem, nemusíte se tam s nikým přátelit, strávíte si víkend s kamarádkou, se kterou jedete, nebo v menší skupince. Když jedu s cestovkou, tak se skutečně nedružíme s ostatními a užíváme si jen soukromně, ale jezdím ještě na víkendy s mojí cvičitelkou a zde už se všichni známe a vždycky se dohromady skvěle pobavíme. Strašně se mi líbí, že je jedno, jestli jste studentka, máma od dvou dětí, nebo seniorka, na těchto akcích jste si strašně blízko a skvěle si rozumíte. Naopak, to že se zde setkají různé věkové kategorie je zajímavé a baví mě pozorovat, jak paní, které je šedesát, s námi tancuje zumbu a večer hraje bowling a je na ní vidět, jak moc si to užívá.  

Důležité je tedy vybrat si lekce, které vás baví a vzít sebou kamarádky ,se kterými si rozumíte, ostatní už přijde samo, a garantuji vám, že pokud jedete poprvé, rozhodně to není naposled. Z těchto víkendů se vracím fyzicky unavená, ale psychicky naprosto uvolněná a odpočatá. Jsem zastáncem toho, že partneři by si měli dát prostor a čas na vlastní zájmy a přátele. Každý si potřebuje chvíli orazit. Děti sice ještě nemám, ale jak to tak pozoruji, tak v rodině je třeba si orazit ještě větší. Cvičební víkendy jsou skvělou příležitostí pro takovýto odpočinek. Pokud nejste sportovní typ, můžete jet s kamarádkami jako necvičící člen a třeba vás to nakonec zláká, nebo se pořádají čistě wellness víkendy, kde necvičíte, ale jen odpočíváte. Jestli jste ještě na žádném podobném víkendu nebyly, tak určitě vyražte a pak dejte vědět, jak se vám tam líbilo. Ceny jsou různé, závisí na hotelu, počtu cvičení, standardně je to cca 2500,- Kč za víkend, kde máte zahrnuto ubytování, cvičení a stravování, což podle mě není tak hrozné a alespoň jednou do roka snesitelné a hlavně potřebné!

Jezdíte na cvičební nebo wellness víkendy?

2 komentáře:

  1. Tak tohle vůbec neznám, a moc mě to ani neláká. Raději pojedu někam do welness jen s kámoškou nebo vezmu přítele...ale já jsem v tomhle asi trochu asociální :-D
    stars-by-lucy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je mi jasné, že to není pro každého, ale je to fajn zkušenost :-)

      Vymazat