sobota 6. října 2012

Cvičení doma

Krásnou sportovní sobotu,

dnes bych pro vás měla pár tipů, jak si zasportovat, aniž byste se museli vydat do fitness centra, nebo do nevlídného podzimního počasí. Přiznám se, že pro mě je vždy na prvním místě sport venku. Je to určitě zapříčiněno tím, že celé dny sedím v kanceláři, takže když se ocitnu na čerstvém vzduchu a ještě k tomu při nějakém pohybu, je toto pro mé tělo i duši balzám. Když není možné sportovat venku, např. kvůli nepříznivému počasí, jedu si zacvičit na sálovou hodinu do fitness centra, ty mě baví, hudba mě vyhecuje, vyplavím endorfiny. Když je ale času málo, nebo málo energie, ale cítím, že bych měla tělo alespoň trochu protáhnout, zacvičím si doma. 

Podle mě je tato varianta pohybu vhodná i pro ty, kteří se stydí do fitness centra, či sportovat venku, ale chtěli by pro sebe něco udělat. Navíc ušetříte čas strávený cestou, takže vám cvičení zabere naprosté minimum a také ušetříte peníze, protože nebudete platit žádné vstupné. Můžete si vyhradit časový prostor, jaký vám vaše povinnosti dovolí, je jedno, jestli si dáte 10, 20, či 60 minut, vše je lepší než nic. Cvičení si také můžete skvěle zaměřit na cíle, kterých chcete dosáhnout, tedy např. na zpevnění rukou, zvýšení kondice, či pouze na protažení zad. Cvičení doma můžete pojmout i jako doplňkový pohyb a ke všem aktivitám, které máte v týdenním rozvrhu zařadit jedno cvičení doma. 

Pokud máte nějakou předchozí průpravu a nějaké cviky máte nastudované, není problém pustit si oblíbenou hudbu a cvičit, co vás napadne, podle vlastního uvážení. Cviky střídejte, abyste tělo nezatěžovali jednostranně. Můžete si v knihkupectví koupit knížku se zobrazením cviků pro inspiraci, nebo najít starší časopisy DIETA, kde určitě objevíte plno tipů na domácí cvičení. 

Jestli vás nebaví cvičit samotné, doporučuji DVD s cvičením, na kterých s vámi trenéři projdou celý trénink a vy tak dostanete průpravu na cvičení na sálových hodinách ve fitness centru. Já jsem takto začínala s aerobikem, byla jsem přesvědčená, že hodinu nezvládnu, proto jsem nejdříve několik týdnů cvičila doma u DVD s Olgou Šípkovou (už je to nějaký pátek). Naučila jsem se základní kroky a když jsem se pak odhodlala jít cvičit mezi lidi, už jsem nebyla úplný začátečník a šlo mi to lépe. Nevýhodou DVD je, že vás brzo začne nudit cvičit stále to samé, vyřešíte to tím, že si pořídíte více filmů s cvičením, které budete střídat. V dnešním světě internetu si ale můžete od stereotypu pomoci také lekcemi na youtoube, či na specializovaných webech zaměřených na zdravý životní styl jako je např. fitweb.cz.

Stále ještě slýchám ve svém okolí, že lidé nemají čas jít cvičit, proto necvičí. Pokud si ale stanovíte, že si dvakrát týdně dvacet minut doma zaskotačíte, nevěřím, že by se u nikoho tento čas nenašel. Můžete si zacvičit u televizních zpráv, nebo u oblíbeného seriálu, stejně byste na něj koukali, tak aspoň uděláte něco pro sebe. 

Jak se díváte na cvičení doma, donutíte se, baví vás to?

Žádné komentáře:

Okomentovat