středa 19. září 2012

Čokoláda

Krásný den!
Dnes jsem tu se sladkým tématem a tipem na příjemně strávený večer. Neznám moc lidí, kteří by neměli rádi čokoládu, ale určitě takoví jsou. Já čokoládu zbožňuju, ovšem od chvíle, kdy jsem absolvovala degustaci čokolády, můj život a nároky na čokoládu se značně změnily. V obchodních řetězcích už si totiž nejsem schopná čokoládu vybrat. Pravá čokoláda by se měla totiž skládat pouze ze tří, resp. čtyř ingrediencí: kakaové máslo, kakaová hmota a cukr, případně vanilka. Nic víc. Zkuste se schválně podívat na čokoládu, kterou jste koupili v supermarketu, určitě tam bude tisíce dalších přísad, které do čokolády nepatří a které mají nahradit ty správné ingredience. Není nic špatného na tom, když jsou do čokolády přidány oříšky, nebo chilli, ty mají tradiční čokoládu ozvláštnit, ale např. jiné rostlinné tuky nebo emulgátory by tam být neměly. Vypátrala jsem, že tu pravou čokoládu v uvedeném složení najdete v DM drogerii a dokonce v Tescu pod jejich značkou, což mě hodně překvapilo, kvalitní je také čokoláda od Lindt. Jinak si pro pravou čokoládu musíte zajít do specializovaných obchodů s čokoládu. Já vám doporučím jeden na Andělu - je to Čokoládová cukrárna, kterou vlastní strašně sympatická mladá paní, velmi nadšená pro čokoládu a také se v ní perfektně vyzná. Ve svém sortimentu nabízí čokoládu, kterou sama vyrábí, nebo čokolády od nejlepších výrobců světa, ale také dorty a jiné zákusky vyrobené z čokolády. Můžete si koupit tabulky čokolády, i jednotlivé pralinky, či bonboniéry. Upozorňuji, že při prvním vstupu nebudete vědět, co si vybrat.

 Ženy si často čokoládu odpírají kvůli figuře, já naopak čokoládu mám vždy doma, protože když vás honí mlsná, stačí pár kousíčků dobré čokolády a vaše chutě jsou ukojeny a rozhodně z takového množství nepřiberete (to se ostatně nestane ani, když sníte tabulku na posezení, pokud to nebudete dělat každý den). Čokoláda je dokonce zdravá, má antioxidační účinky, zlepšuje náladu. Čokoládu nemusíte pouze jíst, v poslední době se nabídka masážních center rozšířila o čokoládovou masáž a mohu potvrdit, že čokoládu cítíte ještě několik hodin po masáži.

V Čokoládové cukrárně pořádá její majitelka navíc ochutnávky čokolád, které opravdu stojí za to. Já jsem se zúčastnila ochutnávky vybraných nejlepších čokolád světa, pořádají se ale i ochutnávky pralinek, či čokolád z vybraných částí světa. Vstup na degustaci stojí 250,- Kč, v ceně je cca 11 vzorků čokolád a voda v neomezeném množství, kterou se jednotlivé čokolády zapíjejí. Paní majitelka návštěvníkům povypráví vše o čokoládě, včetně toho, jak by se měla čokoláda správně degustovat všemi smysly, tedy nejprve rozlomit, přivonět, vložit na jazyk a pomalu nechat rozplynout, aby se všechny chutě mohly pěkně rozvinout. Nikdy mě předtím nenapadlo, že v čokoládě mohu cítit ovoce, i když tam žádné ovoce přidané není, nebo například kouř. Pokud jste z Prahy a okolí určitě je to skvělý tip na dárek, nebo na příjemný večer s partnerem. Jestli to máte do Prahy daleko porozhlédněte se ve svém okolí, třeba najdete podobnou záležitost i u vás. Byl to opravdu zážitek, na který velmi ráda vzpomínám a brzo určitě zajdu na některou z dalších nabízených degustací.

Jakou čokoládu máte nejradši a byli jste někdy na degustaci čokolády?

4 komentáře:

  1. Úžasný článek, úplně se mi zbíhají sliny :)) Já čokoládu opravdu miluju, i když si občas od ní dám na chvíli pauzu, protože mám dojem, že už jí jím příliš, tak se k ní stejně vždycky vrátím.. čokolády se prostě nepřejím :))
    Nejraději kupuju čokoládu v Lindt, u nás na Chodově otevřeli krámek, tak to mám jednoduché.
    A děkuji za super tip na tu čokoládovou cukrárnu, ta degustace by se mi hodně líbila! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za milý komentář, na degustaci rozhodně zavítej, byla jsem z toho naprosto nadšená, chystám se na tu pro pokročilé :-)

      Vymazat
  2. Já čokoládu miluji! Bohužel v ČR už moc kvalitní člověk nesežene...:-(

    WorldByBella

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. souhlasím, kvalitní čokoládu musí člověk v Čechách opravdu hledat :-(

      Vymazat