čtvrtek 6. září 2012

Jak pečuji o.....VLASY?


Krásný den!

Ráda bych započala s pravidelnou rubrikou, kterou bych zasvětila péči o jednotlivé části těla, ale i péči o boty, štětce na make-up či cokoliv vás může napadnout. Pokud budete mít námět, o jaké péči byste si rádi přečetli, budu ráda, když mi napíšete a já váš nápad ráda zařadím v dalším článku z této rubriky.

Prvním článkem z rubriky "Jak pečuji o....." bude o VLASECH. Jak tedy o své vlasy pečuji já?

1) Kadeřnice

Samozřejmostí je pro mě pravidelná návštěva kadeřnice. Chodím na zastřižení konečků a znovu obnovení tvaru účesu každé 2-3 měsíce. Na oživení hnědých vlasů si nechávám dělat velmi tenké melírové proužky, tak aby vypadaly jako že jsou vlasy vyšisované od slunce, nebo že se od nich slunce pěkně odráží. Vzhledem k tomu, že jsou proužky opravdu nenápadné, mohu je obnovovat pouze 2x - 3x ročně. Nikdy si nenechám melír dělat před létem, vlasy dostanou v létě zabrat i tak. 

2) Mytí

Vlasy jsem si byla zvyklá mýt obden, nyní kdy jsem začala používat přírodní šampony mi vlasy vydrží 3-4 dny. Myji je dvakrát za sebou, z dětství si pamatuji poučku: "jednou pro zdraví, podruhé pro krásu", a tak se tím řídím celý život. Když si vlasy umyji šampony z drogerie, které jsem byla zvyklá užívat, které obsahují silikony opravdu poznám ten rozdíl a vlasy si musím umýt dříve. Co je však nevýhoda, že po přírodních šamponech se mi vlasy více kroutí, jsou jemnější, takže komplikovanější účesy, kdy potřebuji, aby vlasy dobře držely, mohu zkoušet až po třech dnech. Bohužel nemohu jeden šampon používat dlouhou dobu, začnu mít po nějaké době šupinky na hlavě a objeví se mi i lupy. Zkoušela jsem to opravdu s různými šampony, ale vždy to po nějaké době užívání dopadlo stejně. Běžné šampony proto střídám s šampony proti lupům. Nyní používám šampon od Yves Rocher nebo SYOSS pro barvené a melírované vlasy a proti lupům Head&Shoulders nebo Syoss. Na šampony proti lupům určitě udělám recenzi, pokud se rozhodujete teď, vsaďte na osvědčený Head&Shoulders. Po umytí vlasy zabalím do ručníku, nechám je v něm několik minut a pak jemně sundám, vlasy ručníkem nijak mechanicky nevysušuji.
3) Kondicionér a maska na vlasy

Masku na vlasy používám každé druhé mytí, každé první aplikuji kondicionér. Nyní mám v koupelně masku na vlasy od WELLA - treatment repair a kondicinér SYOSS pro barvené a melírované vlasy.

4) Neoplachová péče

Mám doma sbírku různých balzámů a olejíčků, které plní různé funkce. Některé působí jako ochrana při fénování, jiné by měly zcelovat roztřepené konečky. Používám podle nálady a toho, co zrovna potřebuji. Na poličce mi teď např. stojí balzám na vlasy s ceramidy od Ryoru.

5) Tužidlo a lak na vlasy

Přiznám se, že donedávna jsem používala tužidlo na vlasy po každém mytí vlasů, mám vlasy docela jemné, připadaly mi pevnější. Nyní jsem nastoupila cestu, co nejméně vlasy zatěžovat, proto jsem tužidlo omezila na mytí vlasů před nějakou zvláštní příležitostí, kdy opravdu potřebuji, aby účes držel, ne jako každodenní péči. O laku na vlasy platí to samé, používám jej pouze, když mě čeká dlouhý den nebo večer, kdy potřebuji, aby vzhled vydržel dlouho bezchybný. Tužidlo jsem vybrala od L'Oréal - Studio hot volume pro ultra objem a lak na vlasy Wellaflex - extra strong hold.

6) Suchý šampon

Skvělý vynález, když nestíháte, když vlasy sice stáhnete do drdolu, ale už nejsou v takové formě, takže jim vrátíte objem a lesk použitím suchého šamponu. Kdo jej nemá, ať si jej pořídí, určitě skvělý pomocník. Chtěla jsem suchý šampon ve spreji, aplikace mi přijde příjemnější než ve formě pudru, koupila jsem si v lékárně KLORANE. Už mi dochází, takže se musím poohlédnout po novém, stál mě asi 250,- Kč, ale vydržel opravdu dlouho.

7) Hřebeny

Zatím jsem nepodlehla blogové mánii a nevlastním Tangle teezer, i když přiznám se, že o něm uvažuji. Zatím používám obyčejný kartáč na vlasy a když jsou vlasy mokré, tak na rozčesání hřeben se širokými zuby.

8) Ozdoby do vlasů

Mám polodlouhé vlasy, takže nemůžu kouzlit jako majitelky vlasů do půli zad, ale baví mě vymýšlet a tvořit různé účesy, takže vlastním kupu pinetek, malých skřipečků, gumiček a sponek a hledám na internetu nové nápady pro polodlouhé vlasy, aby byl look každý den jiný. Pořídila jsem si i nějaké čelenky, kterými občas účes ozvláštním.

Pěkná účesová videa točí Petra z Lovely Hair, i když má vlasy delší než já, např. jeden typ na drdol si můžu hravě udělat i já, zde.
Povedl se mi dokonce i francouzský cop.

9) Fén, kulma, žehlička

Dříve jsem si fénovala vlasy po každém mytí, nyní se snažím toto omezit a fénuji si vlasy, když potřebuji rychle po umytí odejít, nebo když chci mít vlasy speciálně upravené, na běžné nošení stačí, když proschnou vlasy volně. Žehličku na vlasy i kulmu doma mám, téměř je nepoužívám, opravdu jen při výjimečných příležitostech.

Má péče není určitě ničím výjimečná, je spíše standardní, ale snad vás můj postup k některým krokům inspiroval, případně jste alespoň získali tipy na vlasové produkty. A jak pečujete o vlasy vy?

2 komentáře:

  1. zajímavý článek, který mě nutí trochu se zamyslet nad mnou péčí o vlasy :D :) pěkný blog, mrkni ke mně, budu ráda, když se budeme sledovat navzájem :) B.

    http://giallotulipano.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky za komentář. Tvůj blog se mi líbí, některé outfity jsou moc povedené...

      Vymazat