sobota 15. září 2012

Power Plate

Krásnou sobotu!

zdroj: http://www.fithanybany-praha4.cz/
Dnes mám pro vás článek o mém oblíbeném stroji na cvičení, který si v posledních letech získal velkou oblibu mezi širokou veřejností - jde o Power Plate. Nevím, zda jste měly možnost se s ním někdy setkat, takže alespoň stručně popíšu, jak tento stroj funguje. Jednoduše řečeno jde o vibrační plošinu. Na tuto plošinu se postavíte, pomocí tlačítek na madlech přístroje navolíte požadovanou intenzitu vibrací, délku jednoho cyklu a můžete cvičit. Rozhodně nečekejte, že se na Power Plate postavíte, necháte jej vibrovat a máte odcvičeno, takto to rozhodně nefunguje a na Power Platu se pořádně zapotíte. Cvičení je rozvrženo na několik fází, nejprve byste měly zacvičit několik cviků ve svižnějším tempu, abyste se rozehřály. Ještě lepší je však přijít na Power Plate již rozehřáté a v cardio zóně si zaběhat na běžícím trenažéru, či projet se na rotopedu, ideálně po dobu 30 minut, pak bude tělo na cvičení na Power Platu ideálně připravené. Poté můžete začít s posilováním, složit ideální sestavu mám pomůže trenér, nebo si můžete zvolit cviky dle svých preferencí. Já začínám posilováním nohou ve stoje, následně přecházím do vzporu na cvičení kliků a stabilizačních cviků na břišní svaly, poté jdu znovu do stoje a posiluji ruce a nakonec do sedu na posílení břišních svalů. Po komplexním procvičení celého těla přichází na řadu pár cviků na protažení a nakonec zasloužená masáž nohou vleže. Cviky jsou standardní jaké cvičíte na posilovacích hodinách ve fitness centru, nebo při cvičení doma, např. výpady, úklony do stran, dřepy, sedy lehy apod. Pro větší intenzitu můžete vzít do ruky malé činky, nebo na nohy natáhnout gumičku. Vše vypadá v podstatě jako běžná hodina bodystylingu, ovšem nesmíme zapomenout, že každý cvik cvičíte po dobu 30-60 sekund, a to na přístroji, který se celý klepe, takže při zdánlivě běžných cvicích zapojujeme svaly, které na pevné zemi zapojovat nepotřebujeme, tak abychom udržely rovnováhu. Na Power Plate procvičíte skutečně celé tělo a perfektně jej celé zpevníte. Myslela jsem si, že mě cvičení nebude bavit, protože jsem skutečně spíše zaměřená na sálové hromadné hodiny pod vedením trenéra při hudbě, ale byla jsem z toho nadšená a výsledky jsou po několika hodinách skutečně vidět.  Některé cviky jsou poměrně náročné a 30 sekund se zdá jako nekonečná doba, hodně rychle je ale vidět zlepšení, pozorovala jsem ho zejména u cviků na břišní svaly, u těch je to zřejmě vždycky nejdřív vidět.

Power Plate můžete najít v různých fitness centrech po celé republice, co by se vám ale mohlo líbit je fitness určený pouze pro ženy specializovaný právě na cvičení na Power Plate - Hany Bany. Hany Bany má v České republice v současné době otevřeno již 15 studií. Prostředí je moc příjemné, zacvičíte si zde v cardio zóně, na Power Plate a vacushape, některá studia nabízí další doplňková cvičení a programy. Cvičení před muži mi nevadí, ale přiznám se, že na Power Platu se cítím lépe ve fitku, kde muži nejsou, přece jen se všechno na těle třese a to asi nebude ten nejúžasnější pohled :-). Obsluha ve fitku je velmi milá a všechny cviky vám rádi ukáží, případně sestaví celý trénink, já jsem měla první hodinu s trenérem zdarma, nevím, zda to takto stále mají, ale určitě vám první hodiny s trenérem pomůže stroj si pořádně vyzkoušet a utvořit si představu, jaké možnosti Power Plate má. Řadu tipů na cviky najdete samozřejmě i na you toube.

Pokud chcete zpevnit postavu, rozhodně Power Plate vyzkoušejte. Stojí to rozhodně za to!

Cvičily jste už někdy na Power Plate? Jak se vám to líbilo?

Žádné komentáře:

Okomentovat